انواع سالن‌های صنعتی

یکی از رایج ترین کاربردهای سوله، سالن ها هستند. برای مثال انواع انبارها، سالن های ورزشی، سالن های تولید دام و طیور، نمایشگاه ها و غیره از انواع سوله هستند که دژپل سوله تا کنون برای مشتری های خود اجرا نموده.
این نوع سوله با توجه به خصوصیات مختلفی از جمله ابعاد دهانه، طول، ارتفاع و تحمل برف و باد به شکل ها و طراحی های مختلفی اجرا میشود.
کیفیت اجرا به فاکتور های مخلتفی وابسته است که در این بین میتوان به محاسبات، کیفیت جوشکاری، زنگ زدایی و رنگ آمیزی، کارگذاری صحیح اجزا، استفاده از پیچ و مهره‌های و سایر اتصالات استاندارد اشاره کرد.
هزینه طراحی ساخت به عواملی همچون اندازه گیری ابعاد مذکور، محاسبات درست و دقیق، انتخاب مواد اولیه مناسب، کیفیت اجرای قابل قبول واسبته است.

ساخت و اجرای سالن های صنعتی

یک سوله پس از طراحی، به منظور ساخت و اجرا مراحل زیر را طی خواهد کرد:

  • مرحله اول، ساخت قطعات و پس از آن، مونتاژ سوله است که در آن بر اساس پلان‌های طراحی شده، متخصصین و پیمانکاران پس از کنترل ابعاد و ضخامت‌های نهایی سازه‌های ساخته شده به گروه مونتاژ اجازه می‌دهند تا کارهای پایانی را انجام دهند.
  • مرحله بعد جوشکاری است که باید طبق استانداردهای موجود انجام پذیرد. به صورتی که محل جوشکاری شده مقاومتی برابر با مقاومت باقی قسمت‌های سازه داشته باشد. در این راستا باید از متخصصین امر و همین‌طور ماشین‌آلات جوشکاری پیشرفته استفاده کرد.
  • پس از اینکه مرحله جوشکاری به اتمام رسید، در واقع مرحله رنگ‌آمیزی فرا می‌رسد. در این مرحله باید ابتدا لایه‌های چربی، گرد و غبار، اکسید و غیره از روی بدنه سازه برداشته شده و سپس بخش‌های مختلف رنگ‌آمیزی شوند.
  • حالا وقت آن رسیده تا با استفاده از پیچ و مهره و انواع روش‌های دیگر، اتصالات به یکدیگر متصل شده و پس از نصب ستون‌ها، دهانه سوله تنظیم شود. زمانی‌که همه اتصالات و قطعات سوله نصب شدند برای دیوار چینی اقدام می‌شود.
  • پس از اتمام مرحله دیوارچینی باید برای عایق‌بندی سقف و همین‌طور اجرای پوشش سقف سوله اقدام کرد. برخی از انواع پوشش‌هایی که برای سقف سوله مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل ساندویچ پنل، ورق کرکره، توری و غیره هستند.

لازم به ذکر است که تمامی مراحل فوق زیر نظر مهندسین ناظر، متخصص امر و البته طبق استانداردهای بین‌المللی و ملی انجام می‌شود. بنابراین روند کار هر روز ارزیابی شده و میزان پیشرفت آن بررسی می‌گردد.

بیشتر بخوانید: قیمت هر متر سوله

کاربری سوله‌ فوق سبک صنعتی

امکان دارد شما از سوله به روش ها و کاربرد های گوناگونی استفاده کنید. ممکن است یک سوله را برای یک تفرجگاه بسازید؛ ممکن است سوله را برای یک کارخانه بزرگ طراحی کنید، به هر حال در هر دو مورد نیاز است سوله های مختلفی ساخته شود. یکی از تفاوت های عمده این دو نوع سوله، دهانه آنها است. اگر برای سوله ای که به عنوان تفرجگاه است دهانه بزرگی طراحی کنید؛ زمستان ها بسیار سرد میشود و اگر هم برای سوله کارخانه دهانه کوچکی طراحی کنید؛ رفت و آمد ماشین ها در آن به سختی انجام میگیرد. یکی از قابلیت های سوله فوق سبک صنعتی این است که میتوان آنها را با هر اندازه دهانه ساخت.

این سوله ها کاربرد های متفاوتی دارند از این جهت در برخی از آنها باید به زیبایی بیرونی کار نیز توجه کرد. در ساخت این سوله ها میتوان از زیبا سازی با ابزار های متفاوت بهره برد که این مورد باعث میشود کاربری های صنعتی، تجاری، ورزشی، مسکونی و تفریحی مختلفی به سوله داده شود.

قیمت ساخت اسکلت فلزی بر اساس عواملی از قبیل ریزمتره، برگ باسکول، توافق یا کلی اصطلاحالا چکی تعیین می گردد. جهت سفارش اسکلت فلزی مورد نیاز و دریافت قیمت با شماره 09131197565 / 09131196544  تماس حاصل فرمایید.