ورق فولادی عمدتا یکی از مصالح اولیه در ساخت سوله به شمار می آید. به منظور سفارش ساخت سوله به بزرگترین مرجع تولیدکننده سوله با شماره ی 09131197565 / 09131196544 تماس حاصل فرمایید.

ورق های پوششی

انواع ورق های پوششی: در انتخاب مصالح ساختمانی باید عوامل محیطی زیادی همچون سیل , زلزله , طوفان و.. را در نظر داشت. یکی از ورق های پوششی جهت ساخت سوله ورق های پلی کربنات می باشد ورق های پلی کربنات با دارا بودن ویژگی هایی همچون ضد ضربه , مقاوم و شفافیت بسیار بالا یکی از بهترین جایگزین ها به جای استفاده از شیشه می باشد که همین امر باعث رایج بودن استفاده از آن در مصالح ساختمان می باشد. یکی از دیگر از ویژگی های این ورق ها سبک بودن آن می باشد که این ورق را در برابر زلزله مقاوم کرده است.

ورق های پوششی

در اثر فرآیند های صنعتی، ورق فولادی به قطعات نازک و مسطح تبدیل می شود. اجزا و قطعات روزه مره، بسیاری از ورق فلزی ساخته شده اند.به طور کلی ورق های فولادی به صورت کویل و شیت (فابریک) در ضخامت های متفاوت تولید می شوند. فلزات مختلفی از قبیل آلومینیوم، برنج، مس، فولاد، قلع، نیکل و تیتانیوم به صورت ورق در بازار موجود است. از ورق فلزی در ساخت اسکلت فلزی، ساخت سوله، ماشین سازی و… استفاده می شود.

بیشتر بدانید: انواع سوله های شرکت چهلستون سوله

ورق سیاه چیست؟

ورق سیاه طی فرآیند نورد گرم در دمای 930 درجه سانتی گراد تحت عملیات فشاری قرار میگیرند و در اثر این عملیات خاصیت فرم پذیری بهینه می شود. ورق سیاه مناسب سوله عمدتا در استاندارد ST37 , ST52 می باشند. سطح خارجی ورق سیاه در اثر وجود آثاری از اکسیداسیون و زنگ زدگی به حالت مات در آمده و مانند ورق روغنی و گالوانیزه براق نمی باشد.

ورق روغنی چیست؟

همانند ورق سیاه، نام ورق روغنی هم ربطی به چرب بودن سطح این نوع ورق ندارد بلکه به خاطر صیقلی و براق بودن سطح این نوع ورق در بازار به اصطلاح به آن‌ روغنی گفته می‌شود. فرآیند تولید ورق‌های روغنی به روش نورد سرد انجام می‌شود و دلیل براق بودن محصول نهایی نیز همین روش تولید است. ورق روغنی عموما در ساخت سوله برای سطح آن استفاده می شود.

بیشتر بدانید: قیمت هر متر سوله

ورق گالوانیزه چیست؟

ازآنجایی‌که خوردگی و زنگ‌زدگی ورق‌های فولادی همیشه عاملی مورد توجه بوده است و از طرفی تولید ورق‌های فولادی ضدزنگ و مقاوم در برابر خوردگی برای مصارف صنعتی اقتصادی نیست، ورق‌های گالوانیزه تولید و ساخته شده‌اند. برای روکش کردن ورق‌های فولادی روش‌های گوناگونی وجود دارد اما گالوانیزه کردن ورق‌ها اقتصادی‌ترین روش ممکن است.

 ورق رنگی چیست؟

ورق رنگی اغلب تولید لوازم خانگی، صنعت حمل و نقل و ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد. بیشترین مصرف استفاده از ورق رنگی، ساخت و نصب شیروانی ساختمانی در نواحی جغرافیایی با میزان بارندگی و رطوبت بالا می باشد. مقاومت ورق رنگی در برابر زنگ زدگی و خوردگی نیز عامل مهمی در انتخاب این ورق ها به عنوان شیروانی ساختمان می باشد. کارخانه های تولید کننده ورق رنگی شامل ورق رنگی فولاد مبارکه ، ورق رنگی فولاد بهمن و ورق رنگی هفت الماس می باشد.